esmaspäev, 4. november 2013

Parfumerinės naujienos- 3 dalis


Šį kartą apžvelgiamos naujienos iš tikrųjų nėra naujienos pačia tikrąja prasme, tai kvepalai,pasirodę šiais metais, ir mano dar neuostyti.

Diesel „Loverdose“ netgi ne šių, o praėjusių metų kvepalai. Galėjo pavadinti labiau ir tiesiog Overdose (perdozavimas). Būtina sąlyga, kad bent prisiartinti prie šių kvepalų- turi patikti LABAI saldūs kvapai. Tai tiesiog vanilės, saldymedžio ir anyžiaus sprogimas. Vanilė tokia, kaip ir daugumoje plataus vartojimo kvepalų- sintetinė. Vistik pagrindinė, dominuojanti ir „pramušanti“ nata čia yra saldymedis, net ir žaliasis, gaivusis, kartokas anyžius čia kitoks- vos vos žalias ir be galo saldus, kaip kad Tarchun limonadas. Žaismingumo čia mažoka, natos tarpusavyje tampriai apjungtos į bendrą saldžią, tamprią, gan žemai skambančią visumą. Saldumo smūgio galia kažkuo panašus į Thierry Muglier „Angel“-  saikstant žaliavas čia nieko nepagailėta, visko drėbtelta su kaupu, tik „Angel“ dėl kitokių natų vistik turi daugiau niuansų ir yra įdomesnis. Saldusis antrifrizas, va kaip galečiau pavadinti šį kvapą.

„Loverdose“ Eau de Toilette versija gerokai skiriasi- visų pirma ji gerokai gaivesnė, nėra tokios agresyvios vanilės ir saldymedžio. Tai lengvas vaisinis gėrimas (obuolys+ arbata), į kurį įdėta gerokai per daug cukraus. Šiek tiek primena Givenchy „Ange au Demon Le Secret Eau de Toilette“.

„Loverdose Tatoo“- naujausias flankeris. Tai visiškai kitoks kvapas, su originalu jungia gal tiktai saldumas. Vanilės nemažai, ji derinta su pieno, ryžių natomis, šio sezono mados šauksmu- serbento lapais, ir visa kompozicija kreminė, glotni, intymi- kažkas panašaus į saldų ryžių pudingą, tarsi paguodos prizas po sunkios dienos. Man pačiai per daug chemiška ir saldu, bet vistik geriausias iš visos „Loverdose“ trilogijos- jaučiasi, kad kvapas kurtas patyrusios nosies Anne Flipo, kuri puikiai įvaldžiusi natų komponavimo subtilybes.

Issey Myiake „L’Eau d’Issey Absolue“ labai pozityviai nustebino. Issey Myiake kvapų nemėgstu – tai būtent tas atvejis, kai „nesutampa charakteriai“. Tai grynai subjektyvus atvejis, kai mano skoniui nėra priimtina gamintojo stilistika. O čia- siurprizas! Gražus, sultingas prasiskleidęs lotuso žiedas su medaus natomis- graži, harmoninga kompozicija, tarsi iš dviejų skirtingų dalių: gaivi lotoso vėsuma ir tirštas auksinis medus. Pastaroji dalis gerokai primena Christian Dior J’Adore. Gražus, klasikinis, tarsi šilkinis kvapas, kuriuo mielai karts nuo karto kvepėčiau ir pati.

Trussardi „My Name“ prasideda labai gražiom alyvom- kvapas kreminis, ramus, jausmingas, šiek tiek vėliau išryškėja žibuoklės natos. Pradžia man stipriai primena Lanvin „Rumeur“. Ir visa šitą švelnų grožį staiga kerta, nugesina šleiksščiai saldi saldaininė vanilė, kuri nebenutyla, perima pagrindinį vaidmenį ir man kvapą kapitaliai sugadina. Pasijautus vanilei, kvapas tampa „bambonkinis“ ir tokiu išlieka visas tas 30 minučių, po kurių, trumpai padvelkęs cheminiu muskusu, neatsekamai dingsta. Gasdinanti šiuolaikinių kvapų tendencija- beveik neegzistuojanti trukmė- kartojasi ir čia.

Roberto Cavalli „Nero Assoluto“- teatrališkas kvapas, kuriam labai tinkamai parinktas juodas buteliukas. Tai vanilės- orchidėjos kvapas, turtingas, ornamentuotas medienos natomis, tirštas, vientisas, saldus, sensualus ir juodas. Tarsi juoda, lėtai besiraivanti pantera. Labai rekomenduotinas toms, kurioms patinka stiprūs, saldūs, drąsus ir šiek tiek akiplėšiški kvapai. Klasikinė itališka estetika, kurios pakanka kaip vienintelio aksesuaro. Kvapas puikiai laikosi ir jo atveju būtina jausti saiką- jo stiprus, provokuojantis saldumas gali sukelti ne tik geidulius, bet ir galvos skausmą.

Lancome „Tresor L’Absolu“ - vienas iš retų atvejų, kai užuodus kvapą krūtinėje suspurda širdis. Rožės ir odos kombinacija yra mano Achilo kulnas, mane ji hipnotizuoja ir nuginkluoja. Ši rožė- oda skendėja tirštame benzoinės dervos saldume, bazinėse natose juntama pačiulė, ta tikroji- tamsi, gūdi, šilta ir žemėta, jos natos čia gilios ir jausmingos, tarsi juodaodės džiazo solistės kontraaltas.

Puiki kompozicija, išlaikanti originalaus „Tresor“ gilumą, intensyvumą, tik dar juodesnė, gilesnė, labiau išlaikyta, išpuoselėta, bet nuo to ne mažiau juslinga ir jaudinanti. Kvapas laikosi ilgai, kaitaliojasi- ilgesingas gilus rožės gaivumas, jausminga oda, tiršta klampi derva… Įtariu, kad šito „Tresor“ varianto man reikės…

Moschino „Cheap and Chick Chick Petals“- graži, gaivi vaisinė pradžia, žemuogės ir kartokos granato sultys, o toliau…. cheminė ataka. Plastiko kvapas, primenantis, kaip kvepėjo mano vaikystėje užsimerkiančios- atsimerkiančios plastmasinės lėlės ir jų dirbtiniai plaukai. Vienas iš nemaloniausių orchidėjos, muskuso ir kažkokio spygliuočio kombinacijų- labiau tiktų buitinės chemijos lentynai. O pradžia taip daug žadanti… jau maniau atradusi neprastas žemuoges.

Omnia „Crystalline Eau de Parfum“ įdomu buvo pauostyti jau vien dėl to, kad reklaminis veidas- lietuvių modelis Edita Vilkevičiūtė. Švelnus, mikštas, tarsi pūkinis kvapas nuvylė kai kuriuos „Crystalline Eau de Toilette“ gerbėjus. Ir tikrai, nors komponentai ir panašūs: lotoso žiedas, muskusas- visa kita stipriai skiriasi. Jei Eau de Toilette- ramus, švarus, akvatinis kvapas, su lotoso, arbatos, bambuko natomis, tai Eau de Parfum ramybė visai kitokia- tai lengvo, šilkinio, vidutinės sklaidos, intymaus kremo, pagyvinto sultingais mandarinais ir sandalmedžiu, kvapas. Jei pirmoji Crystalline- rami, svajinga, šalta, tai antroji versija šiltesnė, „kūniškesnė“, minkštesnė, pudriškesnė ir labiau apčiuopama. Ir vistik man patiko- jaukus, kasdieninis, gražiai sukomponuotas švelnus kvapas. Idealus darbui. Labai rekomenduočiau Cacharel „Noa“ gerbėjoms.

Kate Perry „Killer Queen“. Tik neieškokit aliuzijos į su garsiają „Queen“ dainą. Tai puikus pavyzdys, kai pretenzingas pavadinimas gali sužlugdyti šiaip ne visiškai beviltišką kvapą. Pats kvapas- tai uogų ir pieniško šokolado mišinys plius šiek tiek dusinantis baltų tropinių gėlių saldumas. Kvapas gan koncentruotas, skamba žemomis natomis, bet neturi nei polėkio, nei karališkumo, nei pavojingumo (vistik „killer!“), ir net teatrališkumo. Tiesiog uogos peiniškame šokolade, su 45% , o ne 70% kakavos. Įprastos ir paprastos kaip ir Kate Perry hitai.

 „AL03 Biehl Parfumkunstwerke“- nišinės parfumerijos naujiena, nosies Arturetto Landi kūrinys. Sunkiai apibūdinamas kvapas, labiausiai jį būtų galima priskirti prie žalių fužerinių- gėlinių. Natų-
daugybė, ir jos taip meistriškai sukomponuotos, kad jas sunku išskirti. Tai- ir citrusai (gan ryškiai jaučiasi laimas), ir prieskoninės žolelės ( mano nosis išskiria peletrūną), ir įvariausių gėlių puokštė (pakalnutė, orchidėja, gal net gvazdikai), ir lengvas prieskoniškumas, ir odos animališkumas, ir net savotiškas, tik samanoms būdingas kartumas ir aitrumas. Žalias, vos salstelėjęs, šiek tiek paprieskonintas, bet greičiau žolelėmis, nei aštriais prieskoniais, aižia žalia baze stebinantis kvapas. Keistas ir įdomus, bet tik kartą testavus visi komponentai man neišsiriša į visumą. Vadinasi, teks  bandyti dar. Net jei ir negriebiantis už vidinių emocinių stygų, man rodos, tai kvapas, kurį verta pastudijuoti dėl bendro parfumerinio išsilavinimo, bent jau tam, kad pagilinti žinias apie parfumerines kompozicijas.

Summa summarum- net keli sudominę kvapai, o Lancome „Tresor L’Absolu“ dar ir užkabinęs ir privertęs apie jį gavoti vėl ir vėl. Pasaulis vis dėlto sukasi ne tik apie savo ašį, bet ir juda pirmyn.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar