Šią savaitę susipažinau su dviem neprastomis naujienomis,
kurios, nepaisant rudeninio tingulio, paskatino pasidalinti įspūdžiais. Nežiūrint
į tai, kad kvapai visiškai skirtingi kompozicija, natomis ir stiliumi, man jie
pasirodė vidumi panašūs tarsi balta ir juoda to pačio reiškinio pusės.
Baltoji pusė yra Acqua
di Parma Rosa Nobile. Kas pažįstamas su Acqua di Parma Nobile
serija, žinos, kad visiems serijos kvapams būdingas subtilumas, itin darni, neįkyri
gėlinė kompozicija, moteriškumas ir klasė.
Acqua di Parma myli kokybę ir
gerą skonį, o šiais laikais tai veikiau retenybė. Kilmingoji Rožė yra puikus Nobile
serijos papildymas. Ši kilmingoji rožė- tai ankstyvoje pavasario aušroje žvilgantys
rasoti švelniai rožinės rožės pumpurai, visa jų kekė. Tai ankstyvas gegužės
rytas, kai žemė, dar nepamiršusi šalnų, alsuoja vėsa, rasa yra tiesiog geliančiai šalta, o rožė
rausvuose saulės spinduliuose boluoja dramblio kaulu. Tai sodri, dar ryskiai žalia
žolė, pakalnutės varpeliai ir sprogstantys obelų pumpurai. Tai- jaunystė,
lengvas skruostų raudonis, spindinčios akys ir beprasidedančios dienos viltis. Žalios
arbatos puodelis ryte medituojant švelniai rožines sodo rožes. Kvapas šaltas ir
skambus, lengvas tarsi pavasarinis vėjas ir nepaprastai, subtiliai, moteriškai
harmoningas. O taip pat ir labai gamtinis- rožė čia yra roze, augalas, o ne jau
nuskintų rožių puokštė, ne kosmetikos priemonės kvapas ar geiduliams žadinti
skirti kvepalai. Tai tarsi Edith Wharton
romanų herojės, jaunos, geros širdies ir idealistiškos. Kvapas, nors ir
subtilus bei lengvutis, turi neprastą šleifą ir trukmę. Aromatas labai kinta,
mirguliuoja, leidžia išvysti visus subtilius rožės pumpurui besiskleidžiant
juntamus potyrius. Bazėje atsiranda lengvutis, vos juntamas pudriškumas- tai našlaitė
genialiai įkomponuota į bazines natas. Vienas iš retų kvapų, kuriame mano
parfumerinis baubas- bijūnas, nemaišo, nedusina, nesmaugia, o dargi prideda
kvapui žavesio. Natos: rožė, kedras, muskusas, pakalnutė, bijūnas, bergamotė,
mandarinai, našlaitė, ambra. Mano manymu- universalus rožės kvapas, tinkantis
visur ir visada.
Tamsioji pusė- Serge
Lutens L’Orpheline (Našlaitė). Ši Našlaitė- nemažiau kilminga už Rosa Nobile. Galbūt net gyvenusi panašų
ar net tokį patį gyvenimą. Tik kitu laikmečiu. Taip pat jauna, blyškiais
skruostais, žibančiomis akimis. Bet prasidedančios dienos vilties čia nėra.
Tai- sutemos, prieblandoje paskendusi salė girgždančiu parketu ir seniai
valytais milžiniškais langais. Tai vaiduokliškas jausmas, kai pasaulis, sodas,
gėlės atrodo nerealūs, kai gamtą pakeičia plastikiniai įpakavimai, kai
nebelieka vilties ir troškimų, o tik būtis, vaiduokliška, pamėliška, plaukianti
kaip dūmas būtis.
Serge Lutens ir Christopher Shledrake (nosis) stebina vėl
ir vėl. Šis duetas žinomas dėka savo sugebėjimo kurti ryškius, išraiškingus,
klasikinius, elegantiškus su lengvu twist
kvapus. Ir štai… Serge Lutens goes Comme
des Garcons. L’Orpheline- tikras
šiandienos vaikas, kuris kvepia ne tik prancūziška elegancija (nors ir ja taip
pat), bet ir šiuolaikinio gyvenimo džiaugsmais- chemija, plastiku, metaliniu dūmeliu.
Tai „atvirkščias“ kvapas, pradinės natos, baltlasis muskusas, lengvas
smilkalas, primena kito Serge Lutens kvapo,
Gris Clair švarą ir iškrakmolintų marškinių gurgždėjimą, po to pamažu įsėlina
ponia Nostalgija, padūmavusiais šešėliais sujaukia trapų Našlaitelės paveikslą,
ir palaipsniui ryškėja gotiški, niūrūs, šiuolaikiniai aspektai- įkaitęs nerūdijatis
metalas, sudžiūvęs rašalas ir kažin kokie ubercheminiai kvapai. Kvapas kažkuo
primena Comme des Garcons 2, tik be
rožės, ir be šiuolaikiško skaidrumo, konkretumo. L’Orpheline juntami pasąmoniniai aspektai, migla, emocinis šaltis,
ir net, atleiskite uz lakią vaizduotę, tam tikra perversija. Kvapas tikrai magiškas,
keistai chemiškai tyras, nekaltai kaltas, tamsus, alsuojantis užslėpta trauka.
Puikiai tiktų ne tik Ellen iš Nekaltybės Amžiaus, bet ir Stepheno Kingo herojėms
ar šiuolaikinėms našlaitėms, kurių stebuklų lazdelė- kreditinė kortelė, ių tuštumą
užpildanti naujomis įmantriai kvepiančioms pakuotėmis ir subtiliomis melo sau
formomis.
Visada su susižavėjimu skaičiau, kaip Serge Lutens pristato savo kvapus, vaizdingai atpasakoja jų istoriją. L’Orpheline- tai jo istorija apie
moteriškumą. Natose nurodytas tik muskusas ir smilkalai, bet, ko gero, natos ir
nėra svarbios, nes šis aromatas- tai pasakojimas apie moteriškumą ir jo šešėlinę
pusę.
Geros naujienos yra tai, kad abu aromatus galima rasti ir
savo oda pajusti vietiniuose prekybos tinkluose. Jei bandėte, kokie jūsų įspūdžiai?
Jei reiktų rinktis, kurią nekaltybės amžiaus pusę ir formą rinktumėtės?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar