Olete te mõelnud, millised sõnumeid kannavad teie seinad?
Festival on suuremat tähelepanu väärt ning see kestab 14 augustini. Rohkem infot siit: https://www.facebook.com/sonumseinal
Kuid seinad ja tänavakunst mulle isiklikult tähendavad eelkõige graffitit. Originaalselt, mittekonformistlikult maalituid seinu. Vastavat elustiili- urbanistliku eneseväljenduse vabadust. Massilist eneseväljendust, mis kustutab piiri klassikalise kunsti ja psühodeelika vahel.
Graffiti ajaloost ja võidukäigust meie kantis võib lugeda siit:
http://www.crjg.vil.ee/veebid/grafitiprojekt/ajalugu.php
Mõtisklesin, mis võiks olla festivali "fasaadi" lõhn. Teoreetiliselt graffiti võiks ju lõhnata seinavärvi ja linna tolmu järgi, umbes nii, nagu Comme des Garcons kasutatav lõhna eesteetika või isegi nii, nagu lõhnab Bvlgari "Black", kuid peas uusima pop hitti moel keerles hoopis "Sexy Graffiti".
Selle nimelist lõhna Escada tutvustas aastal 2002, ja see oli kahte tuntud ninade, Laurent Bruyere ja Dominique Ropion'i, looming. Viimane on loonud nii palju parfümeeria maailma pop hitte, et nende nimekiri võtaks palju meiegi seina ruumi. Tema käe all on sündinud Burberry "London" ja "The Beat", Calvin Klein "Euphoria", Dior "Pure Poison" ja viimase aasta poodide müügihitt Lancome "La vie est Belle". Kuid see, kuigi väga heade, on siiski pop hittide riiul. Hr. Ropion on loonud mitmeid lõhnasid väga erilise kontseptsiooniga ja eriti kõrge kvaliteediga Frederic Malle brandile ning koos hr. Bruyere'iga mitmeid huvitavaid lõhnu Costume National brandile.
Lisaks sellele, eelnimetatud duett on koos loonud Cacharel "Amour Amour", Th. Muglier "Angel". Tegu on mitmekülgsete ja väga produktiivsete loojatega, kes väga oskuslikult käsitlevad puuvilja, lillelisi ja gurmaanilike noote.

Nendele, keda võlub metsmaasikate lõhn, saan soovitada prooviks samuti hr. Ropioni loodud Burberry "London" (metsmaasikad vahukoorega, kui tehniliselt see on gardeenia lõhn) ja Gianfranco Ferre "Rose" (värskema allatooniga, suhkruvabad metsmaasikad).
Nõrk lüli aga on see, et suvi on lõppemas, metsmaasikate aeg on pea et unustatud. Mis siis ühendab "Sexy Graffiti't" ja augusti tänavakunsti Eesti rannalinnas? Mõtlesin kaua. Ehk The Beatles "Strawberry Fields Forever"?
http://www.crjg.vil.ee/veebid/grafitiprojekt/grafitist.php
PS. Seinadel, muuseas, on eriskummalisi sõnumeid. Näiteks, selliseid. Hoidke silmad lahti :)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar