Savaitgalį „kultūrinausi“ Pärnu vykstančiame gatvės meno
festivalyje „Žodis sienoje“. Festivalyje
buvo labai daug ko, ne tik vizualinio meno. Labai pozityviai priminė, kad
siena yra skirta ne tik paveikslams kabinti- ant jos galima žiūrėti filmus, šešėlių
teatrą, ir net šokti. Ir kad kiekviena siena turi savo veidą- savo tekstūrą,
kartais apčiuopiamą, o kartais tik nuvokiamą savo reikšmę- Žodį Sienoje.
Apie ką byloja jūsų sienos, ar esate susimąstę?
Festivalis labai vertas dėmesio ir tęsis iki rugpjūčio 14
dienos, platesnė vaizdinė informacija čia: https://www.facebook.com/sonumseinal
Ir vistik gatvės menas ir sienos man visų pirma reiškia
graffiti. Originaliai, nekonformistiškai išpaišytas sienas. Atitinkamą gyvenimo
būdą- urbanistinę saviraiškos laisvę. Masinę saviraišką, trinančią ribas tarp
klasikinio meno ir psichodelikos.
Va tokia trumpa apžvalga apie graffiti atsiradimą ir
prigijimą mūsuose
Mąsčiau, koks galėtų būti tokio festivalio „fasadinis kvapas“.
Nors graffiti teoriškai galėtų kvepėti dažais, miesto dulkėmis- tokias
modernias kompozicijas puikiai atspindi Comme
des Garcons estetika ir net Bvlgari „Black“, i galvą tarsi įkyraus pop
hito eilutė beldėsi „Sexy Graffiti“.
Tokio pavadinimo kvepalus Escada išleido 2002 metais, ir kūrė
juos neprastos nosys, Laurent Bruyere ir ne kas kitas kaip garsusis Dominique
Ropion. Pastarasis yra sukūręs tiek parfumerinio pasaulio hitų, kad visus
vardinant pataptų ankšta. Ko gero daugeliui yra pažįstami Burberry “London“ ir „The
Beat“, Cacharel „Amour Amour“, Calvin Klein „Euphoria“, Dior „Pure Poison“ ,
Th. Muglier „Angel“ ir paskutinis hitas- Lancome „La vie est belle“. Beje, ,ir „Amour Amour“, ir „Angel“, kaip ir „Sexy
Graffiti“ kurti abiejų paminėtų kūrėjų dueto.
Bet tai popsinė niša, nors ir tikrai
nebloga. Pono Ropion kūriniai puošia nišinę, itin aukštos kokybės Frederic Malle liniją.
Visapusiškas ir itin produktyvus kūrėjas, puikiai naudojantis vaisines, gėlines
ir gurmaniškas kvapų natas.
Escada „Sexy Graffiti“ kvepia… žemuogėmis. Ne dažais, ne
miesto dulkėmis, o saldžiomis žemuogėmis su cukraus pudra. Pradinės natos
turi tam tikrą uogoms būdingą lengvą kartumą, kuris, vienok, trunka vos
akimirką, ir pradeda skleistis saldžios saldžios žemuogės. Nors piramidėje
yra nurodytos avietės ir braškės, mano nosis nedvejodama fiksuoja deserto su žemuogėmis
kvapą. Kvapas gan lengvas, kaip ir dauguma Escada kvapų, bet stipriai saldus
ir sklindantis gan plačiu radiusu, šleifinis. Šiek tiek nuvilianti bazė, gan
cheminės baltojo muskuso ir vanilės natos. Na, bet bazė dažniausiai išduoda
tai, kiek leidėjas bevelyjo investuoti i žaliavas. O Escados kvepalai
nepretenduoja i kokybės kosmines padanges. Bet bendrai tai labai neblogas
kvapas vasariškai dienai, žaismingas kvapas pasivaikščiojimui parke, kokteiliui
su drauge, ryškių spalvų lengvabūdiškai vasariškai suknelei ir tokiam pat
lengvam flirtui. Nors toli gražu nesu Escada kvapų gerbėja, „Sexy Graffiti“ dėvėti
būtų visai linksma.
Žemuogių fanams galiu dar parekomenduoti to paties D. Ropion
kurtus Burberry „London“ (žemuogės su grietinėle, nors techniškai tai gardenijos
kvapas) ir Gianfranco Ferre „Rose“ (gaivesnės, ne tokios cukruotos žemuogės).
Silpnoji grandis- vasara baiginėjasi, žemuogių metas veik pamirštas. Tai kas gi jungia „Sexy
Graffiti“ ir rugpjūčio sienų meną Estijos pajūryje? Ilgai mąsčiau. Gal The
Beatles „Strawberry Fields Forever“?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar