teisipäev, 20. august 2013

Vardas žmogaus negadina. Parfumerijos žodynas- flankeris.


„Parfumerijos žodyno“ potemės tikslas yra supažindinti jus su techniniais parfumerijos terminais, parfumerijoje naudojamais gamybos ir rinkodaros (o kartais tiesiog akių dūmimo)  metodais ir tiesiog parfumeriniu slengu. Nuo pastarojo ir pradėsiu.

Terminas „flankeris“ yra kertinis, norint orientuotis tarp kilometrinių lentynu su išrikiuotais tviskančiais kvepalų butelaičiais. Nežinant šio parfumerinio termino ir su juo susijusio triuko nesunku apsigauti.

Didysis Oksfordo žodynas siūlo 3 flankerio reikšmes: karinę, verslo ir sportinę. Kariniame mene taip vadinama tokia kareivių pozicija, kai jie dengia atakuojantį flangą. Sporte, ypač amerikietiškame futbole, tai yra panaši savo reikšme sportinė kombinacija. Versle taip vadinamas produktas, priklausantis jau egzistuojančiai gaminių linijai. Šita reikšmė yra artimiausia pafumerijoje naudojamai flankerio sąvokai.

Pavyzdžiui, dietinė Cola yra Coca- Cola flankeris. Taip ir parfumerijoje yra daugybė kvapų, kuriuos apjungia bendras pavadinimas arba pavadinimo dalis. Flankeriai, kaip taisyklė, turi „bitę motinėlę“- pirmąjį kvapą, kuris būna toks sėkmingas rinkodaros požiūriu, kad jo pavadinimas tampa savotišku gerai pažįstamu prekybiniu ženklu, kuriuo galima pasinaudoti papildant liniją naujais produktais.

Kas dar jungia flankerius?

Bendras gamintojas- būtinai. Kvapo panašumas- nebūtinai. Nes flankeris yra rinkodarininkų išradimas, idant kvapas pirkėjams atrodytų jau pažįstamas, kažkur girdėtas. Tai sutaupo išlaidas rinkodarai, kas savaime nėra blogai.

Blogai yra tai, kad pirkėjas dažnai perka flankerį tikėdamasis gauti kvapą, panašų į pirmapradį. Geru atveju kvapas iš tikrųjų būna variacija pirmapradžio kvapo tema, bet dažniau tai būna visiškai skirtingas kvapas, kuris skiriasi ir koncepcija, ir kvapų gruppe, ir natomis. Beje, to pačio kvapo eau de toilette (tualetini vanduo) ir eau de parfum (parfumuotas vanduo), ar kitokios skirtingos konsistencijos, nėra flankeriai.

Dar painiau tampa dėl to, kad flankeriai, kaip taisyklė, yra išpilstyti į vizualiai labai panašią tarą. Flankeriai dažniausiai būna limituoto leidimo, t.y., leidžiami tik ribotam laikui.

Artimų flankerių pavyzdžiai yra Chloe ir Chloe „Love“ serijos (pirmojo centrinis kvapas yra Chloe „Eau de Parfum“, antrojo- Chloe „Love“), Dior „J’adore“, vyriškos Dior „Homme“, „Fahrenheit“ serijos. Jų flankeriai- tai įvairios variacijos centrinio kvapo tema, akcentuojančios tam tikrus skirtingus kvapo aspektus.

Negiminingi flankeriai- tai visai skirtingi kvapai, kurių niekas daugiau, apart kvapo gamintojo ir kertinio pavadinimo žodžio, nejungia. Čia kaip su vardais, Aleksandrą galima sutikti ir Polinezijos džiunglėse,ir antikiniame pasaulyje, ir šiandienos Anglijos karalienės dvare. O jungia juos tik vardas.

Negiminingi flankeriai yra slidus dalykas- į ekspertus nepretenduojantis pirkėjas dažnai perka flankerį- naujieną, tikėdamasis panašumo į pirminį kvapą. O realiai perka katę maiše. Gamintojas efektyviai padidina apyvartą, o pirkėjui tai ne visada būna džiaugsmingas atradimas. Nekalbant apie tai, kad orientuotis pavadinimuose, kai juos skiria tik papildoma raidelė, yra be galo sunku.

Vien tik garsiojo Yves Saint Laurent „Opium “ flankerių yra 20 (bent jau ne mažiau), to paties gamintojo“ Paris“ flankerių yra 13. Tamsus miškas be orientyrų. Ir nors negatyvus nusiteikimas dar niekam gyvenimo nepalengvino, tarp vasaros naujienų pamačiusi dar vieną mylimo Guerlain „Shalimar“ versiją, nuliūdau kvapo nė neuosčiusi. Nežinau, kaip tiksliai apibrėžiamas plagiatas, bet kartais tyliai pamąstau, kad tai kažkas panašaus į parfumerinių pavadinimų džiungles.

Apie flankerius rašau neatsitiktinai. Greitu laiku rašysiu vasaros parfumerinių naujienų (naujų kvapų) apžvalgą. Šią vasarą dauguma naujienų buvo flankeriai. Turiu vilčių, kad atrasiu ir nenusileidžiančių pradiniam aromatui.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar