esmaspäev, 27. jaanuar 2014

Parfümeeria uudised- peatükk 5. Aasta algab pauguga! La Méditerranée Aroomistuudio.


Seekord uudisteks on mitte mõned lõhnad, vaid terve pood! Pühapäeva hommikul jalutasin vanalinnas nii vaikse sammuga kui pöörane külm seda võimaldab ja otsisin mõnda uut või vana ammu unustatud kohta ja hubast kohta, kuhu maanduda ja juua hommikust kohvi. Kes otsib, see leiab, nõnda oli Piiblis öeldud. Nii on ka elus. Ma küll mõtlesin pigem maandumist kohvitassiks, kuid veelkord- raamides mõtlemine on edukale inimesele kahjulik! Maandusin hoopis  La Méditerranée Aroomistuudios. Ja see oli üks parimaid maandumisi üle pika aja.

                Talvine laiskus mind pikalt hoidis ära minekust suurte kaubanduskeskustesse, parfümeeria Mekadesse. Puudus igasugune tahtmine nuusutada tohutult parfümeeria äri konteinerilt äsja maha tõstetud üks teisega äravahetumiseni sarnaseid kloone. Mõnikord on nii, et ei taha tavalisi pankooke moosiga, vaid kui juba midagi, siis ainult kalamarjaga. Mitte et tavapoodide riiulitel ei oleks häid asju- üldse mitte. Neid leidub ikka. Eelmisel aastal anti välja peaaegu poolteist tuhat uut lõhna, mõnikümmend nendest isegi kannatas kriitikat ja olid huvitavad. Huvitavad… just seda on praeguses parfümeeria äris puudu. Minnakse ikka kindlate kasumimarginaalide ja nö. rahvamaitse peale. Kiire toode, lootes, et tarbija on piisavalt pealiskaudne, et süveneda. Nii nimetatud niši parfümeerias on teisiti. Kuigi ka seal on palju reklaami ja soovi šokeerida, kvaliteet on ikkagi märgatavalt erinev ja enamasti on tunda, et ei peeta just väheks investeerida aroomisse iseendasse, mitte pelgalt tema taarasse ja reklaamikampaaniasse. Paljuski leidub ka loomingulisi otsinguid ja originaalseid kompositsioone. Peaaegu alati leidub stiili. Ehk peamine niši parfümeeria puudus tarbija jaokson see, et üldrahvale napib infot selle kohta (vahime tõele näkku- inimesed lihtsalt ei viitsi lugeda). Teiseks, algajale on tihti tarvis et oleks keegi, kes juhataks teda läbi nootide kompositsioone ja erinevaid stiile, aitaks aru saada, mis asjaga tehniliselt tegemist on. Ega parfümeeria nii palju veinindusest  erine- teadmised kasvavad praktikaga, ja muidugi- huviga.

Fragonard'i valik
                La Méditerranée Aroomistuudio on orienteeritud kvaliteetsele ja erilisele parfümeeria toodangule. Kaubamärkidest on nendel esindatud absoluutne parfümeeria klassika- parfümeeria pealinna Grassi  parfümeeria majad Fragonard ja Galimard. Inimesele, kas tahab alustada tutvust parfümeeria kunstiga, tasuks alustada nendest majadest- et aru saada, millised lõhnaklassid on olemas, millised on tüüpilised nootide kombinatsioonid ja mismoodi see klassikaliselt komponeeritud parfüüm üldse avaneb. Nende toodang on parfümeeria baaskursus. Minu silma torkas Teo Cabanel’i lõhnad- nad on modernse klassika lipulaev ja minu arvates absoluutne must äri- ja klassikalist stiili hindavale seltskonnanaisele. Ning juba tõeline niši toodang, modernse stiili esindajad- Eau d’Italie, L’Artisan Parfumeur, Evody. Looduslik parfümeeria- Ortigia, Parfums d’Orsay (järgmistel parfümeeria uudiste peatükil tahaksingi võtta ette loodusliku parfümeeria sarju). Ning palju palju muud. Enda jaoks avastasin tõesti uued liinid- Detaille, Friede Modin, Simone Cosac.

Peale väga head, maitsega ja mõistusega valitud sortimendi Aroomistuudios on teinegi väga oluline pluss nendele, kes tahaksid tutvustada parfümeeriaga põhjalikumalt, mitte ainult „meeldib- ei meeldi“ tasemel. Nimelt Aroomistuudiol  on olemas baasmaterjalid, millest segatakse lõhnu ning ülisõbralik poe peremees oli lahkesti nõus neid tutvustama, nendest rääkida ning lasta oma ninaga neid tunda. Nii et kui keegi on lugenud kuunootide sarja ja mõelnud, et kuidas see vetiver või patšuli ikka lõhnavad, saate seal proovida nende ekstrakte ja oskate neid hõlpsasti leida juba keerulisemastes lõhnade kompositsioonides.

Kuid ehk kõige positiivsem avastus minu jaoks oli väga  teadlik, sõbralik ja tore poe peremees, kes juhatas, näitas, rääkis lugusid ühe või teise lõhna taga. Teate, jutul ja jutul on ikka vahet. Ja kui selle asemel, et sulle proovitakse midagi ära müüa, on hoopis siiras huvi, mis sa ühest või teisest asjast arvad, kuidas neid tajud- see on juba midagi. Ning kui räägid teadja inimesega, asi läheb põnevaks. Nii sulas see minu pühapäevane tund märkamatult ja kohvi tuli mulle meelde hoopis õhtul.

toorained
Väike isiklik rõõm ka- Aroomistuudio riiulitel silmitsesin L’Artisan Parfumeur Ananas Fizz lõhna, mis tootmisest on välja võetud ja millest ma alati vaiksel moel tundsin kahju, kuna minu arvates oli ta üks lõbusamaid ja tujutõstvamaid lõhnu. Kuid siin see on- Tallinna vanalinnas, väikeses poekeses, valge riiuli peal. Ja ülisõbraliku hinnaga. Nii et veebruaris kohvi asemel turgutan end Ananass Fizz’ga.
La Méditerranée Aroomistuudio asub Tallinna Vannalinnas, Väike- Karja 1. Samuti on nendel nurk FBs https://www.facebook.com/lmte.eu  Ning nad lubavad lähiajal tuua oma riiulitele Parfumerie Generale toodangut! See on väga väärt kraam, millest tõenäoliselt tuleb pikk- pikk jutt. Kevade poole. Senini jalutage kaua ja raamidest väljas- maailm on tulvil avastusi ootavaid asju!


Salsa, baby?



 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar