Seekord uudisteks on mitte
mõned lõhnad, vaid terve pood! Pühapäeva hommikul jalutasin vanalinnas nii
vaikse sammuga kui pöörane külm seda võimaldab ja otsisin mõnda uut või vana
ammu unustatud kohta ja hubast kohta, kuhu maanduda ja juua hommikust kohvi.
Kes otsib, see leiab, nõnda oli Piiblis öeldud. Nii on ka elus. Ma küll
mõtlesin pigem maandumist kohvitassiks, kuid veelkord- raamides mõtlemine on
edukale inimesele kahjulik! Maandusin hoopis La
Méditerranée Aroomistuudios. Ja see oli üks parimaid maandumisi üle pika
aja.
Talvine
laiskus mind pikalt hoidis ära minekust suurte kaubanduskeskustesse,
parfümeeria Mekadesse. Puudus igasugune tahtmine nuusutada tohutult parfümeeria
äri konteinerilt äsja maha tõstetud üks teisega äravahetumiseni sarnaseid
kloone. Mõnikord on nii, et ei taha tavalisi pankooke moosiga, vaid kui juba
midagi, siis ainult kalamarjaga. Mitte et tavapoodide riiulitel ei oleks häid
asju- üldse mitte. Neid leidub ikka. Eelmisel aastal anti välja peaaegu
poolteist tuhat uut lõhna, mõnikümmend nendest isegi kannatas kriitikat ja olid
huvitavad. Huvitavad… just seda on praeguses parfümeeria äris puudu. Minnakse
ikka kindlate kasumimarginaalide ja nö. rahvamaitse peale. Kiire toode, lootes,
et tarbija on piisavalt pealiskaudne, et süveneda. Nii nimetatud niši parfümeerias
on teisiti. Kuigi ka seal on palju reklaami ja soovi šokeerida, kvaliteet on
ikkagi märgatavalt erinev ja enamasti on tunda, et ei peeta just väheks
investeerida aroomisse iseendasse, mitte pelgalt tema taarasse ja
reklaamikampaaniasse. Paljuski leidub ka loomingulisi otsinguid ja originaalseid
kompositsioone. Peaaegu alati leidub stiili. Ehk peamine niši parfümeeria
puudus tarbija jaokson see, et üldrahvale napib infot selle kohta (vahime tõele
näkku- inimesed lihtsalt ei viitsi lugeda). Teiseks, algajale on tihti tarvis et
oleks keegi, kes juhataks teda läbi nootide kompositsioone ja erinevaid stiile, aitaks aru saada, mis asjaga tehniliselt tegemist on.
Ega parfümeeria nii palju veinindusest erine- teadmised kasvavad praktikaga, ja
muidugi- huviga.
Fragonard'i valik |
La Méditerranée Aroomistuudio on
orienteeritud kvaliteetsele ja erilisele parfümeeria toodangule. Kaubamärkidest
on nendel esindatud absoluutne parfümeeria klassika- parfümeeria pealinna Grassi parfümeeria majad Fragonard ja Galimard. Inimesele,
kas tahab alustada tutvust parfümeeria kunstiga, tasuks alustada nendest
majadest- et aru saada, millised lõhnaklassid on olemas, millised on tüüpilised
nootide kombinatsioonid ja mismoodi see klassikaliselt komponeeritud parfüüm üldse
avaneb. Nende toodang on parfümeeria baaskursus. Minu silma torkas Teo Cabanel’i lõhnad- nad on modernse
klassika lipulaev ja minu arvates absoluutne must äri- ja klassikalist stiili
hindavale seltskonnanaisele. Ning juba tõeline niši toodang, modernse stiili
esindajad- Eau d’Italie, L’Artisan Parfumeur, Evody. Looduslik
parfümeeria- Ortigia, Parfums d’Orsay
(järgmistel parfümeeria uudiste peatükil tahaksingi võtta ette loodusliku
parfümeeria sarju). Ning palju palju muud. Enda jaoks avastasin tõesti uued
liinid- Detaille, Friede Modin, Simone
Cosac.
Peale väga head, maitsega ja mõistusega valitud sortimendi
Aroomistuudios on teinegi väga oluline pluss nendele, kes tahaksid tutvustada
parfümeeriaga põhjalikumalt, mitte ainult „meeldib-
ei meeldi“ tasemel. Nimelt Aroomistuudiol
on olemas baasmaterjalid, millest segatakse lõhnu ning ülisõbralik poe
peremees oli lahkesti nõus neid tutvustama, nendest rääkida ning lasta oma
ninaga neid tunda. Nii et kui keegi on lugenud kuunootide sarja ja mõelnud, et
kuidas see vetiver või patšuli ikka lõhnavad, saate seal proovida nende
ekstrakte ja oskate neid hõlpsasti leida juba keerulisemastes lõhnade
kompositsioonides.
Kuid ehk kõige positiivsem avastus minu jaoks oli väga teadlik, sõbralik ja tore poe peremees, kes
juhatas, näitas, rääkis lugusid ühe või teise lõhna taga. Teate, jutul ja jutul
on ikka vahet. Ja kui selle asemel, et sulle proovitakse midagi ära müüa, on
hoopis siiras huvi, mis sa ühest või teisest asjast arvad, kuidas neid tajud-
see on juba midagi. Ning kui räägid teadja inimesega, asi läheb põnevaks. Nii
sulas see minu pühapäevane tund märkamatult ja kohvi tuli mulle meelde hoopis
õhtul.
toorained |
Väike isiklik rõõm ka- Aroomistuudio riiulitel silmitsesin L’Artisan Parfumeur Ananas Fizz
lõhna, mis tootmisest on välja võetud ja millest ma alati vaiksel moel tundsin
kahju, kuna minu arvates oli ta üks lõbusamaid ja tujutõstvamaid lõhnu. Kuid
siin see on- Tallinna vanalinnas, väikeses poekeses, valge riiuli peal. Ja
ülisõbraliku hinnaga. Nii et veebruaris kohvi asemel turgutan end Ananass Fizz’ga.
La
Méditerranée Aroomistuudio asub
Tallinna Vannalinnas, Väike- Karja 1.
Samuti on nendel nurk FBs https://www.facebook.com/lmte.eu Ning nad lubavad lähiajal tuua oma riiulitele Parfumerie Generale toodangut! See on
väga väärt kraam, millest tõenäoliselt tuleb pikk- pikk jutt. Kevade poole.
Senini jalutage kaua ja raamidest väljas- maailm on
tulvil avastusi ootavaid asju!
Salsa, baby? |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar