Life is like a box of chocolates, you never know what you get ... Būna ir taip- eini savo keliu, mėgaujiesi kelione, ir staiga pajunti, kad krenti į akliną, beorę erdvę. Krenti ir krenti. Į juodą skylę, be dugno ir be orientyrų.
Erichas Marija Remarkas rašė:
„Pats sunkiausias jausmas- nusivylimas. Ne nuoskauda, ne pavydas ir net ne
neapykanta.... Po pastarųjų
sieloje bent kažkas išlieka, o nusivylimas po savęs palieka tik tuštumą“.
Tuštuma.
Vidinė dykuma. Juodoji skylė. Sufijai sako, kad tuštuma tai penktasis, dieviškasis
kūrimo elementas, per kurį materija įgauna dūšią. Jei taip, tai tas įdvasinimo
procesas iki alpulio skausmingas. Dar sufijai mano, kad tikroji laisvė- tai
pasirinkimo nebuvimas. Nors kartais rinktis taip pat sunku kaip ir ta tikroji
laisvė, kai kelias tik vienas, ir kito rinktis negali. Tuo momentu atsiverianti
juodoji skylė dar nykesnė už viską kartu sudėjus- joje dingsta gravitacija ir
fizikos, logikos, žmoniškieji dėsniai.
Užgriuvus
sunkesniam laikui, aš
stengiuosi aplink ieškoti
grožio- ne kažkokio kolosalaus, o to
paprasto, kasdienio, supančio
ir esančio visur.
Jazmino krūme. Katės kniaukime. Ankstyvo ryto
tyloje. Kaimynystėje gyvenančios
močiutės raukšlelėse. Žinoma, ir savo kvapų lentynėlėje. Tik būvis tokiu kaip dabar metu
toks, kad grožis,
gyvybingumas, kvapai, garsai- viskas tarsi plaukia pro šalį.
Tokiomis dienomis aš
nesikvėpinu. Juodoje
skylėje nėra kvapų. Ten nėra nieko.
Vistik kažkuriuo
momentu prisimenu tinklaraščio
etiudus ir taip ant mano riešo
atsiduria keturi lašai
sunkaus, niūraus, kažkaip gniaužiančio kvapo- Olfactive
Studio Ombre Indigo.
Karlas Gustavas Jungas tvirtino, kad kiekvienas, pasiryžęs eiti savo keliu, visu
pirma susitinka su savo Šešėliu (tai labai gerai žinojo ir ankstyvieji krikščionis, bažnyčios tėvai
ir gnostikai)- ta savo pusė,
kuri tamsi, palikta, atstumta, pažeminta,
išduota, ta gėdinga AŠ nuo kurios nusigręžiame perkreiptu veidu,
kuri išvyta ir neturi
teisės į kilniaus jausmais
bei šviesiomis mintimis ištapetuotą mūsų gyvenimą. Našlaitė. Juk dabar taip
yra- sveika galvoti pozityviai, medituoti, atsiriboti nuo minčių ir emocijų,
praktikuoti atleidimą ir sveikai maitintis. Tik depresija yra antra labiausiai
paplitusi liga po vėžio. Nes mes, mūsų fizinis kūnas ir psichika ir yra tas
susikirtimo taškas, kuriame susitinka, o gal net susiremia matoma ir nematoma, dvasia
ir materija, tamsa ir šviesa.
Neatsitiktinai ir pagrindinė,
dominuojanti Ombre Indigo, ribinės teritorijos, nata yra
oda. Oda juk ir yra ta riba, kuri skiria, priima ar atmeta, juodoje skylėje jautiesti tarsi gimusi
be odos, ar tarsi ji būtų ką tik nudirta. Ombre Indigo oda vėsi,
tarsi išpilta šalto prakaito, Tai blogas sapnas, kuris nesibaigia, o jei ir
baigtųsi, tai jo sekoje laukia tik dar niūresnė realybė. Oda čia, be abejo,
dominantė- bet pamažu jos fone pradeda ryškėti aprūkusio papiruso, padūmavusios
džiovintos mėlynosios slyvos natos. Dar vėliau skleidžiasi gražios, bet šaltos
ir trapios tarsi porcelianas, šafranu papuoštos olibanumo natos. Aromatas, nors
ir tamsus, bet jam nebūdingas tas dramatiškumas, kuris yra neišvengiama noir
aromatų ašis. Šis kvapas- tai skaudus, širdį draskantis kasdienybės Šešėlis, senas kaip pasaulis ir neišvengiamas kaip būtis. Tarsi aromato kūrėja Mylene Alran būtų norėjusi sukurti variacijas septynių mirtinų (ir mirtinai kasdieniškų) nuodėmių tema (nors ankstyvieji krikščionys manė, kad tokių nuodėmių būta devynių, o aš pati linkusi manyti, kad jų atspalvių mažų mažiausiai yra bent kokie devyni milijonai). Šis aromatas- tai tarsi kasdien žudanti kasdienybė, kuri ilgainiui tampa tokia įprasta, kad nebepastebime jos pražūtingo poveikio- tai į odekoloną panašūs dulkini nuodai, kuriuos gyvenimas mums prirašo tarsi neprašytą kasdieninę naštą.
aromatų ašis. Šis kvapas- tai skaudus, širdį draskantis kasdienybės Šešėlis, senas kaip pasaulis ir neišvengiamas kaip būtis. Tarsi aromato kūrėja Mylene Alran būtų norėjusi sukurti variacijas septynių mirtinų (ir mirtinai kasdieniškų) nuodėmių tema (nors ankstyvieji krikščionys manė, kad tokių nuodėmių būta devynių, o aš pati linkusi manyti, kad jų atspalvių mažų mažiausiai yra bent kokie devyni milijonai). Šis aromatas- tai tarsi kasdien žudanti kasdienybė, kuri ilgainiui tampa tokia įprasta, kad nebepastebime jos pražūtingo poveikio- tai į odekoloną panašūs dulkini nuodai, kuriuos gyvenimas mums prirašo tarsi neprašytą kasdieninę naštą.
Tada, kai jau nebelieka nieko, tamsoje pradeda skleistis
tuberoza- tik ši
tuberoza nebe ta gyvenimu, geismu ir dramatizmu persisunkusi gėlė, iš
jos telikęs skeletas,
vaiduoklis. Juodoje skylėje
net ir vaiduoklis- tai jau kažkas
tokio, kažkas, kas su
savimi atnešsa
dinamikos, bent kažkokio
judėjimo pažadą- kvapas tarsi pradeda judėti ir- atgija. Tai tarsi
toli toli, kažkur
kitoje dimensijoje likusio pasaulio atgarsis, jei tik juodoje skylėje gali egzistuoti garsai
ir atgarsiai.
Esu skaičiusi,
kad Ombre Indigo buvo sukurta tarsi
stipresnė, tamsesnė to pačio gamintojo aromato Chambre Noir versija. Man šie du kvapai yra
konceptualiai, fundamentaliai skirtingi- Chambre
Noir galėtų būti tiesiog tamsus, galbūt net su siaubo elementais, kambarys, Ombre Indigo tokių ir kitokių ribų neturi- jis bedugnis, įtraukia tarsi sukūrys ir nuplėšia, paneigia žmonišką šilumą, individualumą, tai, ką laikome savaime suprantamais, mums priklausančiais dalykais. Jis ne toks grobuoniškas ir ne toks vitališkas kaip mano pamėgtas juodų dienų palydovas Robert Piguet Bandit. Ombre Indigo trasi mirusi žvaigždė—ne juoda, tiesiog buvusių laikų Šešėlis, skausmingos šviesos persisunkęs indigo mėlis, į kurį žiūrint akyse tvenkiasi sunkios, švininės ašaros ir kurio intensyvumas įtraukia tarsi juoda skylė.
Noir galėtų būti tiesiog tamsus, galbūt net su siaubo elementais, kambarys, Ombre Indigo tokių ir kitokių ribų neturi- jis bedugnis, įtraukia tarsi sukūrys ir nuplėšia, paneigia žmonišką šilumą, individualumą, tai, ką laikome savaime suprantamais, mums priklausančiais dalykais. Jis ne toks grobuoniškas ir ne toks vitališkas kaip mano pamėgtas juodų dienų palydovas Robert Piguet Bandit. Ombre Indigo trasi mirusi žvaigždė—ne juoda, tiesiog buvusių laikų Šešėlis, skausmingos šviesos persisunkęs indigo mėlis, į kurį žiūrint akyse tvenkiasi sunkios, švininės ašaros ir kurio intensyvumas įtraukia tarsi juoda skylė.
Ten, kur šviesa,
ten ir šešėlis. Žinau, kad neužilgo sėdėsiu ant Balatono pakrantės pamerkusi
kojas į šiltą vandenį, žiūrėsiu į horizonte dūluojančius kalnus ir besileidžiančią
saulę. Laužysiu liežuvį bandydama ištarti neištariamus vengriškus žodžius. Ir
viskas bus. Kada nors. O dabar belieka įkvėpti. Kvėpuoti. Ir iškvėpti.
Ombre Indigo, tik jiems pasirodžius, buvo metų atradimas. Žaviausi jie man tada, kai išlenda tuberoza - o ji taip netikėtai išlenda! Viršutinėse natose net užuominos nerandu apie ją, bet vėliau pasirodžiusi odos ir tuberozos bendrystė nokautavo. Man Olfactive Studio apskritai yra atradimas. Jų Lumiere Blanche, Chambre Noire ( ir ne, į lentyną pagal panašumą su Ombre Indigo jų nestatyčiau) žavi, o štai žalioji Panorama norų sąraše stovi pirmu numeriu :)
VastaKustutaIr man Olfactive Studio- labai, labai... Labai struktūriški ir grafiški. Konceptualūs, bet neabstraktūs. Dėl Ombre Indigo tuberozos pasirašau- apskritai tai talentas gėlę po tiek natų sluoksnių paslėpti. Panoramą būtinai testuosiu- pagal natas absoliučiai mano kvapas.
Kustuta