Pagaliau baigėsi beprotiška savaitė, pulsuojanti keturiomis
įprastomis natomis: darbas- namai- vaikai- vakarinės repeticijos, bet šįkart
viskas vyko kaip reta aukštais apsisukimais. O galvoje vis zvimbė įkyri tarsi
dantų skausmas mintis „Noriu i mišką. Spanguoliauti“.
Praleidau ir
ypatingos vietinės svarbos įvykį, aštunto miesto stebuklo - H&M, atsiradimą.
Manęs, žinia, į masines drabužių išparduotuves nė su žiburiu neprisiviliosi, po
skudurėlius besiknisanti minia kelia siaubą, primena iš bado po šiukšlynus
besiknaisiojančius Afrikos vaikus. Visu puikumu pasirodo didelis žmonių baubas,
apie kurį įspėjo dar Senasis Testamentas. Godumas. Geram psichologui tokios masinės drabužėlių
parduotuvės būtų puiki vieta stebėjimams, bet aš nemėgstu uždarų patalpų ir
minios, masines buitines revoliucijas beveilyju stebėti per saugų atstumą.
Bet, aišku, kiekvienai žuviai yra jaukas. Mano jauko trys
sudėtinės dalys yra muzika, knygos, kvepalai. Ach, kvepalai… naujajame
Debenhams juk yra ir parfumerijos skyrius. Į kurį ir nupėdinau tyliomis ryto
valandomis, kol dar nerizikuoju buti sutrypta minios.
Parfumerijos asortimentas nėra išplėstinis, bet bent trečdalį
asortimento sudaro aukštos kokybės gamintojų produkcija (pretenduojantys į nišą).
Bet ne taip svarbu prekiniai ženklai kaip tai, kad dauguma asortimento yra įdomūs
kvapai, į kuriuos verta pasigilinti.
Debenhams prekiauja Estijai naujais Tom Ford kvapais, o taip pat iš Kaubamaja asortimento metų pradžioje
išimtais italų nišinės linijos Bois 1920
kvapais, ir dar japoniška Annayake
linija.
Pradėjau nuo Tom Ford.
Mados žinovai turėtų būti gerai pažįstami su skandalinguoju kūrėju. Ilgai
vadovavęs kūrybinei Gucci komandai,
2004 metais jis įsteigė savo vyriškos mados, aksesuarų ir akinių liniją. Jei
reiktų lakoniškai apibūdinti Fordo stilių, tai būtų akiplėšiškas, pabrėžtinai
stilingas seksualumas. Arba metroseksualumas. Va taip prisistato didysis kūrėjas:


„Neroli Portofino“
paliko mažiausią įpsūdį. Kartus, pabrėžtinas apelsinžiedžių kvapas, tarsi karčiai-
gaivus kokybiškos degtinės kokteilis. Kvapas baltiems marškiniams, ir vistik dėl
jo griežtumo, tiesmuko rėžio, labiau tinkantis vyrams. Kokybiškas eau de cologne, va taip užsirašiau savo
kvepaliniame dienoraštyje. Labai gražus turkio spalvos buteliukas. Bet jei
sugalvočiau tiek piniginių vienetų išleisti apelsinžiedžių kvapui, Neroli
Portofino nefiguruotų potencialių pirkinių sąraše.
„White Patchouli“
buvo iki šiol sunkiausiai šifravimui pasidavęs kvapas, jį dėvėjau kelias dienas,
kad suprasti kas, kur ir kaip. Kvapas apie pačiulę- pavadinimas neapgauna. Dėl
baltos- tai, ko gero, aliuzija į baltas gėles, kurios nurodytos ir natų
piramidėje. Pasakysiu tiesą, aš prisibijojau to kvapo dėl piramidėje nurodyto
bijūno, jo natos dažniausiai man būna nepakeliamai dukslios. Bet mano
parfumeriniuose testavimo užrašuose yra įrašas, kad kvapo nesupratau iki galo,
neperkandau, jis įdomus ir savotiškas, ir dar yra kažkas, kas erzina. Atėjo ta
diena, kai nusprendžiau išsiaiškinti.

Dar pridesiu, kad kvapas labai modernus. Labai savotiškas.
Ryškus, kitoks. Stilingas. Kuriantis, pabrėžiantis asmeninę erdvę. Kvapas tarsi
sodrūs bosinio saksofono garsai. Bet be ne tie, sukaustantys psichiką padūmavusoje
tamsoje, o gan tingūs ir kultūringi, tarsi grotų prestižinės konservatorijos
penketukininkas, žinantis, kad jis groja gerai, ir perdaug nepersistengiantis.
Man Baltoji Pačiulė asocijuojasi su gražuole juodaode,
nepriekaištingai „susitvarkiusia“, žinančia savo vertę ir dėl to net
nesivarginančia pabrėžinėti privalumus. Tai klasikinės, rimtos ir užtikrintos,
verslo moters klasika. Man kyla tokios asociacijos:
Mano oda, deja, balta, blyški, sausoka, ir ant jos Baltoji
Pačiulė neatsiskleidžia visu grožiu. Užtat ant vyriškos odos (arba tiesiog
labiau riebaluotis linkusios odos) skleidžiasi tiesiog pritrenkiančiai. Ir
nereikia baimintis tos ypatingos pradžios, be jos viskas nebūtų taip, kaip yra.
Tai tik ilga ir paini tingaus stilingo džiazo uvertiūra.

Labai laukiu, kada aštuntas Talino stebuklas pristatys ir
vyriškus Tom Ford kvapus (žinant, kad jo fokusas yra vyrai, tikiuosi kažko
TOKIO) ir Tom Ford Private Collection,
kurią esu šiek tiek uostinėjusi ir galiu pasakyti, kad ji pasižymi ir itin aukšta
kokybe, ir nesumaišomu iššaukiančiu Fordo braižu.
Tom Ford kvapai įspūdingi, kaip ir jo mada. Bet teko ilgai
bręsti, kad sugebėčiau įvardinti tą kažką, kas ir jo kvapuose, ir madoje, ir
skandalingose reklamose kelia kažkokį egzistencialistinį nerimą. Fordas tradiciškai,
metroseksualiai, sukeitė moteris ir vyrus vietomis. Jo moterys- tai plastikinės
lėlės, baltapūkės patelės, šaltos ir agresyvios, pasiruošusios išprievartauti
pirmą pasitaikiusį vyruką. Vyrai glebūs, infantiliški, pasyvūs narcizai.
Senelis Freud’as manė, kad mus varo du pagrindiniai instinktai- sekso ir
mirties. Įtariu, kad pabrėžtinis Fordo hyperseksualumas man sukėlė kažkokią
nekrofilinę neurozę, jausmą, tarsi Fordo žmonės butu negyvi ir nebe žmonės. Tik
gražūs kūnai. Grožis ir prievarta. Seksas ir mirtis. Kaip ir Fordo kurtame
filme „A Single Man“.
Sekmadienį pagaliau pavyko ištrūkti į mišką. Vakare, ramiai
verdant spanguolių uogienei, fonotekoje atkasiau tokį priešnuodį Tom Ford
sukeltam egzistencialistiniam nerimui.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar