Ar esate matę Julian Schnabel filmą „Le Scaphandre et le Papillon“ („Skafandras
ir drugelis“), tikrais faktais pagrįsta istorija apie Elle redaktorių Jean – Dominique Bauby ir jo išgyvenimus,
žydinčiame amžiuje patyrus pilnų paralyžių, bet ne sąmonės užtemimą? Ar esate
susimąstę, ką jaučia žmogus, negalintis pajudėti, kurio vienintelis tikras judėjimas
vyksta tik jo galvoje? O juk tai taip aktualu daugeliui, kuriuos surakinę
kasdieniniai rūpesčiai, pareigos, darbai. Kurie negali nevaržomi pasukti norima
kryptimi ir nebeatsigręžti atgal.
Man labai patiko pagrindinio herojaus, suparalyžuoto ir
judinančio tik vieną akį, vyro, mintis, kad niekas jam negali sutrukdyti
keliauti… mintimis. Ištraukti į paviršių pojūčių atsiminimų nuotrupas ir
klijuoti iš jų savo naują, trokštamą realybę. Skamba gan autistiškai. Bet tai neišvengiama
ir būtina būsena šiuolaikiniam ant aukštos išsivystimo pakopos laviruojančiam hommo sapiens.
Apie toki keliavimo būdą dainavo Jamiroquai, „Travelling
without moving“.
Dar galima keliauti olfaktoriškai, prisimenant vienos ar
kitos vietos sukeltus įspūdžius, garsus, kvapus, pojūčius. Kvepalų kūrėjus,
kaip ir viduramžių portugalų jūrininkus, inspiruoja sveti kraštai. Yra sukurta
kvapų, pavadintų įvairių pasaulio kampelių vardais ir besistengiančiais perteikti
jų sukeltus įspūdžius. Psichologai sako, kad perteikdami įspūdį, mes
išsivaduojame iš jo galios.
Olfaktorinei kelionei šiandien pasirinkau miestus, sostines –
tris europietiškas, ir vieną slavišką. Taigi, apsilankysime Romoje, Paryžiuje,
Londone, Berlyne ir Maskvoje.
Roma. Kokią jūs ją įsivaizduojate ar prisimenate? Man Roma-
tai motociklai, dramatiškos itališkos operos, futbolas, Trevi fontanas, balandžiai,
ir nuostabūs itališki ledai. Ir dar purvina Tiberio upė. Nedidelis miestas
(bent jau ten nesijauti, kad būtum didmiestyje) ir kolosaliai dideli pastatai.
Be abejo, Roma- tai pastatai ir gatvelės. Didingumo ir paprastumo kontrastas.
Roma- tai klasikinės, įspūdingos itališkos elegancijos sinonimas. Kartu ir
pompastiškas, bet ir jaudinantis, kaip ši daina:
O va Laurai Biagotti
Roma- tai kartus sultingas greipfrutas ir žalių ilgaspyglių viduržemio pušų
sakingumas. „Roma“ puikiai derina
kartokas, sprangias, žalias natas (greipfrutas, nesunokę juodieji serbentai) ir
dervas- kaip ir pridera šventam miestui, čia juntama mira, ambra ir nemažai švelnių,
mikštų prieskonių. Saldumo ir gėlių čia nėra, bet kvapas vienareikšmiškai nėra
citrusinis ar akvatinis, labai jau ryškios čia dervos, sakai. Turbūt žinote,
kai vaikščiojant karštą vasaros dieną po pušyną uodžiate pušų gaivumą ir tirštą
jų sakų aromatą. Arba uodžiate saulėje įkaitusių, šviežių pjuvenų kvapą. Štai
apie ka Biagotti „Roma“- ne apie
didybę ir pompastiškumą, o apie prie senojo miesto griuvėsių saulės atokaitoje
linguojančias švelnias amžinai žalias pušis. Jei ieškote netradicinio gaivaus,
citrusinio, bet nepanašaus į WC gaiviklį kvapo, keliaukite į Romą. Nes visi
keliai veda į ją.
„Roma“ turi ir keletą flankerių. „Acqua di Roma“ visai kitokia, tai mimoza, primenanti mūsų žydinčias
liepas, ir vandeninga bazė. Nėra nei originalo citrusų, nei dervų. Lengvutis gėlinis
vanduo, neprastas, bet ir neišskirtinIs. Į purviną Tiberio vandenį taip pat
nepanašu.
Šiais metais išleista „Essenza
di Roma“ vėlgi stipriai skiriasi nuo originalo- pirmuoju smuiku čia groja
saldus mandarinas, jį įrėmina sandalmedis ir vanilė. Bazėje čia ne sakingos pušų
dervos, o saldi vanilinė pudra- ir pudrinės natos čia labai stiprios. Kvapas
laikosi kaip įsikibęs, labai ilgai. Bet, mano manymu, ir jam trūksta originalo
savotiškumo ir natūralumo. Romoje pudra nekvepia, tikrai ne.
Norite pudros, važiuokite į Paryžių (gausit maišą ryžių, pasak
vaikiškos eiliuotės). Man Paryžiuje teko praleisti nemažai laiko, ir galiu
patvirtinti, kad pudros kvapas tam mieste tikrai juntamas. Kaip ir rožių- būtent
parkai ir dar žydinčiais krūmeliais pasipuošę Paryžiaus laiptai man ir yra
tikrasis šio miesto veidas (ir dar garsusis Paryžiaus metro, nors jo kvapo
tikrai nesiilgiu).
Yves Saint Laurent šiam
legendiniam miestui, mados, kvepalų ir meilės sostinei, paskyrė kvepalus „Paris“. Kvepalus 1983 metais sukūrė
garsi „nosis“ Sophia Grojsman. Paryžius,
mūsų žiniai, kvepia kaip pilnas glėbis, dideliausia rožinių rožių puokštė.
Pradinėse natose rožės rasotos, gaivios, širdyje pasirodo ryškios žibuoklių
natos, pudriškumas vis auga, kol pajuntamas kone kosmetinis efektas. Tai-
moteriška, elegantiška pudra pabarstytos gražuolės rožės. Jos kuo toliau, tuo
labiau ryškesnės, sklindančios plačiu šleifu, moteriškos iki panagių,tarsi
elegantiškosios prancūzaitės. Kvapas įpareigoja moteriškai, suderintai
aprangai, prižiūrėtam manikiūrui ir kokybiškiems aksesuarams. Ir visa tai
neabejotino žavaus moteriškumo fone.
Ir bendravardės Edith
Piaf daina gan gerai iliustruoja šį elegantišką kvapą, kuris tapo
parfumerijos klasika.
Beje, „Paris“, kaip itin sėkmingas kvapas, turi aibę
flankerių- visus 13. Jie visi yra apie skirtingas rožės rūšis, pradedant
dygiuoju erškėtrožių krūmu ir baigiant rinktinėmis grandiflora rožėmis. Rožė kaip bendra tema apjungia, bet niuansai
stipriai skiriasi, kokybė taip pat. Garsusis „Paris“ vis dar puikuojasi mūsų parduotuvių lentynose, nepraleiskite savo
šanso pauostyti, kaip Paryžius kvepia Sophie Grojsman nosiai.
Savajį variantą, kaip kvepia Paryžius, pasiūlė ir Balenciaga. Jo „Paris“ kvepia švelniomis, šlapiomis pavasariškomis žibuoklėmis-
visu augalu, ir šaknimis, ir lapais, ir žiedais, kurių gėliškumas tikrai nėra
dominuojantis akcentas. Yra ir lengvas pudriškumas, bet jis neįpareigojantis,
nedusinantis ir nesmaugiantis. Pastelinių pustonių kvapas. Tai aromatas jaunai,
nerūpestingai, laisvai ir žavingai paryžietei. Reklaminė nuotrauka šiuo atveju
kaip reta gerai iliustruoja aromato esmę.
Iš Paryžiaus tik ranka paduoti iki Londono. O Londonas – tai
ne tik Tauerio tiltas, Big Benas, Nacionalinė Galerija ir Bekingemo rūmai. Tai
pati įvairiausia įmanoma minia, street
life, knygos, menas ant kiekvieno kampo, kvapni gatvėje geriama kava ir, žinoma,
muzika. Daug pačios nuostabiausios muzikos. Juk būtent Iggy Popp dainavo „I am the
passenger“.
Bet Londonas mano ausims skamba kiek kitaip, keisčiau, ir
nuo tuo nemažiau nuostabiai- rusiškai. Va taip
Nenuostabu, kad TOKIAM miestui taip pat sukurtas ne vienas
aromatas. Paul Smith „London“ skleidžiasi
skania, saldžia, sultinga, burnoje tirpstančia vyšnia sprangokos pačiulės fone.
Arba tirštu, saldžiu vyšnių likeriu. Jaučiami alyvų niuansai. Juntamas
konjakas. Puikus, turtingas, saldus, bet nelipnus, tirštas, dekandetiškas
kvapas. Idealus šaltam orui.
Burberry „London“,
vėlgi, geriau skleidžiasi šiltu oru- juk čia pirmu smuiku groja baltos gėlės,
ypač gardenija, bazę tirština, įtvirtina sandalmedis. Man Burberry „London“ kvepia žemuogėmis ir
žemuoginiu limonadu. Tai
kvapas tarsi šilkas, priglunda prie odos, skleidžiasi svaiginančiu, bet santūrumą
išlaikančiu šleifu. Ne toks bohemiškas kaip Paul
Smith bendravardis, labiau tinkamas prie klasikinės aprangos ir batelių su
kulniukais.
Norėčiau dar vieno Londono aromato, kuris atspindėtų jo bohemiškumą,
jaukius užkampius, crazy dvasią- visa
tai, kas man, apgailėtinai provincialei is Talino Nõmme pušynų, suteikia
sparnus. Laukiu!
Niūrusis Berlynas, arba tiksliau jo griuvėsiai, pasibaigus
antrajam pasauliniam karui… pilki, beviltiški griuvėsiai, aptaškyti krauju ir
pramušti kulkų, o aplink- kvatojantis, žydintis pavasaris. Mirtis ir gyvybė
susimaišę kartu. Pavasaris be vilties. Ryškios raudonos moteriškos lūpos, kruopščiai
slepiamos ašaros ir neviltis, pačioje jaunystėje, pačiame žydėjime. Tai jauna
berlynietė, žydinti, graži tarp visų tų beprasmiškų žiaurybių liudininkų- griuvėsių.
Tai rožė, auganti iš pilko betono. Tai Serge
Lutens „La Fille de Berlin“. Prisipažinsiu, as beviltiškai džiūstu del šio
kvapo. Del jo kontrastų- šiltos, sensualios, kraujo spalvos rožės ir pikto, aštraus,
juodojo pipiro, karčių, metalinių, įtariu- miros, natų. Tai kvapas, kai žinai,
kad niekada niekas nebebus taip, kaip buoe, bus kitaip- ir susiėmus, su pleištu
širdyje ir šypsena lūpse žengi toliau. Į gyvenimą.
Turbūt apie tai grojo Art
of Noise, parafrazuodami ir atiduodami duoklę praėjusių amžių prancūzų
impresionistinės muzikos klasikui Claude
Debussy.
Paskutinė šiandienos stotelė- Maskva. Raudonoji mistiškosios
Rusijos sostinė. Miestas, kur kaip ir New York’e, viskas įmanoma. Margas, ryškus,
kontrastų kupinas miestas. Maskva intensyvi, ne kiekvieno piniginei, stuburui
ir nervų sistemai, gyvenimas čia verda be kompromisų, be taisyklių ir moralų. Kažkas
artimo įsikūnijusiam pragarui- ir įdomu, ir baisu. Ir kaip manote, kaip galėtų kvepėti Maskva?
Nuostabu, tačiau mados industrija iki šiol nedriso supilti šio šiurpinančio ir
traukiančio miesto esencijos į buteliuką. Tai padarė tik rusų gamintojas Novaya Zarya, spėjamai 1913 metais išleidęs
aromatą „Krasnaja Moskva“. Net ir
aromato pasirodymo metai, kaip ir daug kas Rusijoje, apipinti legendomis- tai
tik numanoma data. O va Maskva, pasirodo, kvepia raudonais gvarzdikais. Aštriais,
šiek tiek duksliais, papipirintais, su aštriomis bergamotės natomis. Pats
tikriausias klasikinis gėlinis šipras, paįmantrinas medienos natomis, stiliumi
primenantis senuosius Chanel kūrinius, Nina Ricci L’Air du Temps. Rimtas,
klasikinis, turtingas aromatas tokiai pačiai moteriai. Jį dėvėdama nepakikensi
ir nepaspoksosi į debesis. Jis įpareigoja. Kaip ir įpareigoja Maskva- būti
budriam ir sekti sio beprotiško miesto žaidimo taisyklėmis.
Kokia muzika parinktumėte Maskvai iliustruoti?
Kaip jums kvepia,
atrodo ir skamba minėti miestai? Kokie kvepalai juos geriausiai atspindėtų?
Lauksiu komentarų,man jie neįkainuojami
Įdomus straipsnis
VastaKustutapanduan bermain permainan ayam sabung s128
VastaKustuta