Ühel rahulikul kolmapäeva õhtul otsustasin, et aitab. Tahan džässi.
Oli piisavalt hilja ja džässi võimalused olid üsna piiratud - ainukesena
huvitava džässipalana tundus kino. Nii läksingi vaatama „Metallica Through The Never“.
Minu suhted heavy
muusikaga on sellised … omapärased. Mulle ta on vajalik, nagu klassikaline
muusikagi. Kui isiklik energia arvesti näitab isegi põhjamaade jaoks madalaid
pöördeid, raske muusika on suurepärane „laadija“. Suurepäraselt laeb ta ka
hommikuti, kui uimane nagu kärbes sügisel liigun igapäevaste olmetööde suunas.
Laeb siis, kui ei motiveeri ei kuum kohv, ei lemmiktöö ja isegi, andestage
mind, kallid lugejad, lõhnad. Inglise keeles selliseid päevi nimetatakse bad hair day, ja ma suurepäraselt
mõistan rokkarite soengute kontseptuaalset tähendust.
Olen ehmatanud mitmeid oma kolleege, kui peale kiiret hüpet
mu autosse ja võtme keeramist hakkas kostma Black
Sabbath või Sepultura. Habras
jõhker naisterahvas.
Tegelikult kõik pole nii lihtne. Selles muusikas on palju
selliseid emotsioone, mida pole "viisakas" väljendama, neid tuleb alla
suruda – nii nõuavad sotsiaalsed normid. Viha, meeleheide, piiripealne
eksistents, agressioon, surma õudused, muutumine loomaks- kõige loomulikuma
väljapääsuna, masside psühholoogia, inimese väärtuse ära nullimine- heavy muusika kannab endas palju
õrnaid teemasid, ja eelkõige inimene versus sootsiumi polaarsust. Võib olla sellepärast rokkarid polegi
kõige integreeritum sotsiaalse mehhanismi osa- meid nende juures ehmatab liialt
valusasti tajutav meie endi elude destruktiivsus.
Nagu alati, hakkasin mõtlema, kuidas see kogu asi võiks
lõhnata. Milliste lõhnade abil võiks Metallica
vokaal Lars Ulrich kütta oma
hullumeelset publikut. Kütta nii, et nad unustaksid oma sünniaasta, nime ja
perekonnanime, ja igavese vaesekese- keha. Ja oli selgemast selgem, et
siinkohal oleks asendamatu Etat Libre
d’Orange (ELDO) lõhn „Secretions
Magnifiques“ („Suurepärased eritised“). Skandaalse nimetusega lõhn on
loodud aastal 2006 nina Antoine Lie poolt.
Hära Lie käekiri on kergesti ära tuntav- ekstsentriline lõhnalooja on loonud
isegi 8 aroomi mitte vähem ekstsentrilise kaubamärgi Etat Libre d’Orange jaoks, mitmeid lõhnasid originaalsetele
parfümeeria pioneeridele Commes des Garcons. Laiale puublikule tuntutest lõhnadest hr. Lie käe all on sündinud Versace „Bright Crystal“, Burberry „Brit
Gold“. Tema suurepäraselt kasutab
ekstravagantseid, teravaid, mitteharilike noote, tema lõhnades on kõike palju
ja see kõik on kuidagi ebakorrapäraselt paigutatud, just nagu ei olekski
tegeletud lõhna komponeerimisega, harmoniseerimisega, ilustamisega. Mingi
pöörane parfümeerne kubism. Veel üks eripära- kasutab „soolaseid“ noote, nii et
klassikalist õrna naiselikku lillelõhna temalt pole oodata.


Peab ütlema, et lõhna avanemine ja nootide kandvus sõltub väga palju lõhnakandja nahast. Mõned tunnevad piimja soolasust, teised-
metalseid verenoote. Mulle aga vedas- minu nahal lõhn avaneb oma täisbukeega ja
suurepäraselt sobib selleks, et jalust maha lööma kõiki, kes sattuvad teele.
Küsiksite, et milleks selline lõhn on vajalik? Kõigepealt Metallica’le J Sest see on
kontseptuaalne lõhn ja ta suurepäraselt kehastab seda, millest Metallica mängib
ja möirgab. Oleks suurepäraselt sobinud ka keskkajal, et massidele kinnitada
sünnijärgse keha patu mõistet.
Ja ei saa salata ka seda, et kui kandsin „Secretions
Magnifiques“, inimesed vaikselt jälgisid mind ja minu liikumistrajektoori oma
ninaga (ja mis sest, et salaja). Öelge mida tahate, aga patud ahvatlevad…
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar